Hantera besvärliga människor

Hantera besvärliga människor

Strategier och verktyg för att hantera besvärliga beteenden

Låt inte besvärliga människor bli ett problem
På alla arbetsplatser finner vi olika typer av plågoandar som stjäl tid och energi. Gnällspikar, översittare och andra besvärliga personlighetstyper som du och dina kollegor tvingas arbeta tillsammans med.

På denna utbildning får ni lära er förhållningssätt, knep och strategier för att bemöta besvärliga människor på rätt sätt och nå en bättre arbetsmiljö. Ni får ett praktiskt körschema som hjälper er att lyckas varje gång på er arbetsplats. Deltagarna lär sig kommunicera effektivt och hantera både sin egen och andras frustration och ilska på ett konstruktivt sätt.

Efter utbildningen behöver du inte längre riskera att bli missförstådd eller ”överkörd”. Allt detta knyts ihop med att deltagarna går en egen personlig handlingsplan.

På utbildningen får ni bl a lära er
  • Att förstå besvärliga människor – orsaker, drivkrafter, spelregler
  • Härskartekniker
  • Körschema för att konfrontera besvärliga människor
  • Ta tag i problemet - svåra samtal som ger resultat
  • Välj rätt sätt att kommunicera – så får du den andre att erkänna sina brister
  • Olika motstånd och hur du bemöter dem
  • Bra sätt att hantera frustruation hos dig själv och andra
  • Testa dig själv – Hur reagerar du? Vilka signaler sänder du? Vad kan du göra för att stärka dig?
  • Personlig handlingsplan för att hantera besvärliga beteenden

Utbildningen anpassas efter era behov och önskemål
Utbildningens längd: 1 till 3 dagar


Kontakta oss för offert
Telefon: 08-4418000
Mail: Internkurs@conferator.se

Läs mer om vår
pedagogik och dokumentation>>>