Försäljning för servicetekniker

Skapa merförsäljning och nöjdare kunder genom expertkunnande

Tummen upp för företagsanpassad utbildning
Ställ rätt frågor. Vet du varför kunden köpt just era produkter? Vad kundens egentliga behov och syften är? Med rätt dialog finner ni snart lösningar som ökar mervärdet för kund ytterligare.

En skicklig expert och rådgivare erbjuder lösning på kundens nuvarande problem men ringar även in hur kunden skulle kunna bli ännu mer tillfredställd genom andra lösningar. Dörren är öppen för merförsäljning och nöjdare kund. Denna utbildning lär er att agera på ett säljande sätt – och bli bekväm i det – fast yrkestiteln inte är säljare.

På utbildningen får ni bl a lära er
  • Försäljningens grunder och hur du använder dem i din roll
  • Att använda dina fördelar i din yrkesroll jämfört med en professionell säljare
  • Kunden och det upplevda kundvärdet – så uppfattar du köpsignaler
  • Sätt på dig kundglasögonen - Så går du från problemställning till försäljning
  • Vänd ett servicesamtal till ett säljsamtal
  • Frågetekniker som får kunden att berätta sina fulla behov och önskemål
  • Övertyga, inte övertala!
  • Så hjälper du kunden i köpbeslutet
  • Bra sätt att skapa motivation hos dig själv och kunden
  • Utveckla dina speciella styrkor i försäljning såsom icke-säljare

Utbildningen anpassas efter era behov och önskemål
Utbildningens längd: 1 till 3 dagar

Kontakta oss för offert
Telefon: 08-4418000
Mail: Internkurs@conferator.se

Läs mer om vår
pedagogik och dokumentation>>>
Kundservice utöver det vanliga

Professionell kundservice

Professionalism i mötet med kund är viktigare än någonsin...

• Service i världsklass 
• Kunden och det upplevda kundvärdet 
• Gyllene regler vid kundklagomål 
• Bemästra positiv påverkan 
• Kommunikation som leder till resultat 

Du har säker hört det förut: Du är företagets nyckelmedarbetare. På utbildningen får du lära dig vad som krävs för att leverera service och bemötande i världsklass - varje dag i alla situationer. 

_________________________________________________________________________________________

FÖRSÄLJNING OCH KUNDSERVICE

Exempel på kurser vi anpassar för ert företag.

__________________________________________________________________________________________

Framgångsrik försäljning för innesäljare
Personlig försäljning för utesäljare
Försäljning för konsulter
Försäljning för tekniker
Försäljning för ickesäljare
Säljkommunikation och retorik
Säljpsykologi
Affärsmannaskap
Professionell kundservice
Professionell kundservice och merförsäljning
Bemöta besvärliga kunder
Kundservice och retorik

 

Maila oss din kursidé eller ditt kursbehov - vi skapar nya kurser eller anpassar befintliga med vår garanterat unika metodik som borgar för en utbildning som verkligen ger goda resultat för individ och verksamhet.


Kontakta oss så berättar vi mer. Ring 08-441 80 00 eller
maila
internkurs@conferator.se