Säljkommunikation och retorik

Kommunicera effektivt – nå fler avslut och bättre affärer

Övertygande försäljning
Försäljning handlar om kommunikation – om att förstå och att bli förstådd.

Utbildningen bygger på undersökningar som visar varför vissa säljare når större framgång än andra. Effektiv kommunikation.

Utbildningen stärker er kommunikativa förmåga genom en rad olika övningar och kunskaper baserat på retorikens regler. Ni lär er mer om er själva och hur ni påverkar och påverkas av andra för att nå en effektiv kommunikation som skapar mervärden för kunden och bättre resultat för er.

På utbildningen får ni bl a lära er
  • Den framgångsrike säljarens nyckelfaktorer
  • Retorik och försäljningsarbete
  • Aktivt lyssnande i praktiken
  • Frågor som ger svar, frågor som leder till mervärden
  • Effektiv kommunikation – inte bara vad du säger, utan hur
  • Intryck som ger resultat – från första intrycket till förtrolig relation
  • Att handskas med egna och andras förutfattade meningar
  • Selektiv perception och hur det påverkar säljkommunikationen
  • Viktiga förhållningssätt för att nå mervärden
  • Formeln för affärer – att gå från kvalitet och värdediskussioner till faktisk god affär för båda parter.
  • Skillnaden mellan självförtroende och självtillit – och hur det påverkar.
  • Hur gör jag för att motivera mig själv och andra?

Utbildningen anpassas efter era behov och önskemål
Utbildningens längd: 1 till 3 dagar

Kontakta oss för offert
Telefon: 08-4418000
Mail: Internkurs@conferator.se

Läs mer om vår
pedagogik och dokumentation>>>
Försäljning för icke-ekonomer

Försäljning för icke-säljare

Så blir försäljning en naturlig del av ditt arbete

• Försäljningens grunder - och hur du använder dem i ditt arbete
• Dra nytta av dina fördelar som icke-säljare 
• Utvecklar du dina säljegenskaper
• Bra sätt att motivera dig själv och kunden
• Så lyckas du med försäljning i din roll - steg för steg 

Varje kund vill gärna se att de gjort ett bra köp. Därför finns ett genuint intresse hos kunden att lyssna på vilka mervärden du kan ge dem. Använd det förtroende din kund ger dig. Lär dig teknikerna att hjälpa kunden till ännu ett bra köp.