Säljpsykologi

Metoder för positiv påverkan – vinn kundens förtroende och nå snabbare köpbeslut

Vinn kundens förtroende genom positiv påverkan
Det centrala i alla avslutstekniker är att som säljare blir delaktig i kundens köpbeslut. Att vinna kundens förtroende.

Det är känt att vi människor reagerar olika inför samma faktum. Å andra sidan finns en rad medmänskliga psykologiska faktorer som påverkar oss på likvärdigt sätt. Dessa faktorer är redskap för att nå tillit, synliggöra mervärden och få kunden att känna sig nöjd med sitt köp. Utbildningen ger er fördjupade insikter och träning i metoder som skapar förtroende, underlättar köpbeslut och ger nöjdare kunder.

På utbildningen får ni bl a lära er
  • Säljpsykologins grundstenar
  • Angreppsätt som leder till förtroende och tillit
  • Köppsykologi och köpstilar
  • Hur aktiverar jag behov hos kunden?
  • Påverkansprocessen
  • Övertyga, inte övertala
  • Beslutsavtryckare – hjälp kunden fatta beslut snabbt
  • Olika sätt som hjälper kunden att köpa
  • Så ökar du kundens värdeupplevelse?
  • Du som säljare och kommunikatör – hur påverkar du kunden?

Utbildningen anpassas efter era behov och önskemål
Utbildningens längd: 1 till 3 dagar

Kontakta oss för offert
Telefon: 08-4418000
Mail: Internkurs@conferator.se

Läs mer om vår
pedagogik och dokumentation>>>
Minska stressen - skaffa effektiva arbetsvanor

Personlig effektivitet

Så hanterar du dina tidstjuvar

• De 20 värsta tidstjuvarna - och vad du gör åt dem
• 6 konkreta steg för en effektivare arbetsplats
• Smartare planering och prioritering
• 80/20-regeln, Gör det nu och andra tumregler
• Din handlingsplan för effektivare arbetsvanor 

Frigör tid till det som är viktigare. Kursen visar på en mängd beprövade sätt som alla var och en kan göra dig mycket effektivare. Du får lära dig olika angreppsätt för att på allvar strukturera upp din vardag, få kontroll över din tid och prioritera smartare.