Professionella kundservicemedarbetare

Professionella kundservicemedarbetare

Nya kunskaper - inspiration - personlig utveckling

  • Vägen till framgångsrik kundservice
  • Gyllene regler för klagomålshantering
  • 3 checkfrågor för alla kundkontakter
  • Finn din motivation i jobbet
  • Så lyckas du med merförsäljning

 

Kundservicemedarbetare – nyckelmedarbetare i verksamheten!

I dagens tuffa affärsklimat är service avgörande för att vinna slaget om kunderna. För att du ska kunna ge god service är din egen motivation och kompetens kritisk. Vi har skräddarsytt denna utbildning för dig som vill utvecklas som professionell kundservicemedarbetare.

Det blir två fullspäckade dagar med våra mest kompetenta, inspirerande och erfarna utbildare. Dessutom har vi kul! Du träffar också kollegor från hela landet under dagarna och – om du vill – under den gemensamma middagen.

Missa inte chansen till konkret och praktisk kunskap serverad på ett medryckande sätt. 

Välkommen !


Bill Larsten, Senior Partner
  • Äntligen en kurs som inte är trist en enda sekund!!! Är så nöjd – en utbildning som ger en härlig känsla inombords. En kanonbra utbildning!"

    Ann-KristinKundsupport
  • Kursen gav mig inspiration precis som jag sökte eftersom jag arbetat många år som receptionist, telefonist och med kundservice på olika sätt. Jag fick också en hel del bekräftelse på att det jag gör redan är bra, vilket stärker mig i min yrkesroll. Var också väldigt kul att träffa andra med samma yrke. Eftersom jag är ensam med mitt yrke på min arbetsplats var det extra kul. Tyckte det var mycket bra kursledare med olika karaktärer men alla delar var lika viktiga tycker jag. Trots att jag jobbat med service hela mitt liv och hört det mesta förut var det ändå en kanonbra kurs och en rejäl dos inspiration.

    Cathrine Eriksenkundservice, LSS-Partner

 

Kursfakta

Antal dagar: 2
Tider: 09.00-16.45
Registrering med kaffe från 08.30
Kursprogram >

Pris

7.980 kr 
Grupprabatt gå 4 betala för 3
Alla priser exkl moms
Rabatter och erbjudanden  >

Ingår i pris

Luncher och förfriskningar
Middag dag 1
Dokumentation
Diplom
Pris och villkor  >

Aktuella orter och datum

Stockholm
13-14 nov 2018
Hotel Lilla Rådmannen  >

Göteborg
Kontakta oss så berättar vi mer!
Kontakt >

Malmö 

Kontakta oss så berättar vi mer!
Kontakt >

BOKA KURS

Ta hem kursen till dig!

Många väljer att hålla denna uppskattade kurs internt.
Läs mer >

Kursprogram i korthet

Dag 1

  • Att tala med trovärdighet och auktoritet
  • Rösten och kroppsspråket
  • Service i världsklass
  • Hur lyckas du med varje samtal?
  • Succéfaktor nr 1 - du själv!

Dag 2

  • Från missnöjda kunder till lönsamma kunder 
  • Klagomålshantering
  • Kommunikationsteknik
  • Hur återvinner du en missnöjd kunds förtroende?
  • Spara upp till en timme om arbetsdagen
  • Så stärker du din ställning på jobbet 

För vem?

 Kursen riktar sig till dig som på något sätt arbetar med kundservice och möter kunden öga mot öga eller via telefon, post eller e-post. Du kan vara coach, du kan vara medarbetare.

Många går tillsammans för att få ett rejält lyft i kundservicen.

Kursmål

Efter aktivt deltagande på kursen kan du

  • Förbättra din service gentemot kunden
  • Hantera reklamationer steg för steg
  • Bearbeta känslan efter en besvärlig kund
  • Lyckas med merförsäljning
  • Sprida ditt goda humör till kollegor och kunder
  • Öka din professionalism i rollen som kundservicemedarbetare

Möt några av Sveriges främsta utbildare 


Karin Roosvall

Uppfriskande coach och friskvårdskonsult
Släpp loss din energi
Hantera din stress

Catrin Fock

Jordnära kundservicecoach
Service i världsklass

Jennie Gotsis

Karismatisk retoriker
Utveckla din röst, ditt kroppsspråk och din kommunikation

Mirjam Kellermann

Passionerad kundservicementor
Klagomålshantering i praktiken

Louise Widén

Energisk effektivitetsguru
Effektivare arbetsrutiner

  • Kursen är mycket bra i sin helhet. Många av våra medarbetare från olika enheter har gått utbildningen. Kan verkligen rekommendera den.

    Peter Anderssonkundservice, Transportstyrelsen

Ta hem kursen!

Många väljer att hålla denna uppskattade kurs internt för ett större antal  medarbetare, vilket gör investeringen extra kostnadseffektiv. 

  • 100% relevant innehåll.
  • Enkelt och effektivt.
  • Professionellt stöd FÖRE - UNDER - EFTER.
  • Lönsamt redan vid 5 till 6 deltagare.  

TA HEM KURSEN >