Välj en sida

Effektivare med Office

Fullspäckad IT-kurs – från självlärd till superanvändare på 2 dagar!

  • Word – genvägar och funktioner som ger dig snyggare dokument på kortare tid
  • Excel – lär dig utföra vardagliga uppgifter på bästa sätt och samtidigt bemästra de avancerade funktionerna
  • Outlook – ta kontroll över din e-post, kalender och dagliga effektivitet
  • Power Point – så gör du informativa och proffsiga presentationer

Excel ger bra grund att bygga struktur utifrån och det är bra att dela kunskap med flera. Det tycker jag att Conferator bidrar med på bästa sätt!

Nina Holmberg

Redovisningchef, Intertek Semko

Kursprogram i korthet

Dag 1

Word del 1 – effektivt med snyggt resultat

Word del 2 – avancerade funktioner

Power Point del 1 – pedagogik och arbetsgång

Power Point del 2 – lyft din presentation till nästa nivå

Dag 2

Excel del 1 – effektivitet i vardagen

Excel del 2 – avancerade funktioner

Internet

Outlook – jobba smartare och effektiv e-posthantering

Vill du snabbt bli effektivare i arbetet och få mer gjort?

Datorer slukar arbetstid. Samtidigt används de sällan särskilt effektivt. Förbättringspotentialen är enorm. Om du ska göra en enda insats för att höja din effektivitet, fokusera på ditt arbete med datorn!

Denna praktiska kurs är skräddarsydd för dig som vill få ut mer av datorn. Under två intensiva dagar går vi igenom guldkornen i Word, Excel, Power Point, Outlook och Adobe Acrobat – allt med syfte att du ska bli effektivare i ditt arbete.

Du får tidsbesparande genvägar och funktioner som ger dig snyggare dokument på kortare tid i Word. Du lär dig smarta formler och funktioner i Excel – och hur du skapar avancerade kalkylmodeller och pedagogiska diagram. Du lär dig ta kontroll över din inkorg, e-post och kalender i Outlook.
Dessutom tar vi upp hur du skapar informativa och proffsiga presentationer med PowerPoint.

Kursen är mycket praktiskt upplagd för att du ska få ut maximalt av dina två dagar. Praktiska exempel tydliggör användningsområden. Upptäck kraften i dina favoritprogram och lär dig utföra dina dagliga uppgifter på smartaste sätt genom att deltaga i denna populära kurs!

Välkommen !

Kursmål

Efter aktivt deltagande i kursen ska du kunna

  • Snabbt ta reda på det smartaste sättet att utföra varje uppgift
  • Använda genvägar och funktioner för snyggare dokument i Word
  • Känna till de avancerade funktionerna i Excel
  • Ta kontroll över din inkorg, e-post och kalender i Outlook
  • Skapa informativa och proffsiga presentationer med PowerPoint

Kurspedagogik

Under kursen får du de kunskaper du behöver för att göra rätt vägval i mötet med besvärliga och missnöjda kunder. Teori varvas med parvis träning och reflektion. Övningarna ger dig möjlighet att pröva olika verktyg i verkliga situationer. Du får både ge och ta feedback, vilket ger dig större förståelse för dina egna styrkor och svagheter.

För vem?

Kursen riktar sig till dig som arbetar med datorn och vill bli effektivare. Du kan en hel del – kanske du lärt dig själv eller genom kurser på grundläggande nivå – men du vill gå vidare och snabbt bli effektivare genom att lära dig en stor mängd nya funktioner, tidsbesparande lösningar och smarta genvägar.

Utbildare

Utbildare Karin Estmark

Utbildare Karin Estmark

Karin är utbildad och van lärare och har mångårig vana att utbilda i följande områden: Utbildning, coaching och tips & tricks i Office och Excel bl a version 2016 och Office 365. Karin är mycket uppskattad för sin stora kunskap, lysande pedagogik och härliga energi.

Tidigare deltagare om Karin:
"Superbra lärare - man blev engagerad och ville lära mig mer hela tiden."
"Mycket bra instruktör, förklarade lättförståeligt"
"Mycket bra, kursledaren var toppen!
"Kursen var väldigt givande och en trevlig, inspirerande kursledare med stor kunskap."
"Härligt med en engagerad kursledare"
"Super bra och duktig lärare"
"Mycket trevligt och inspirerande"
"Går gärna kurs fler gånger för henne"
"Hon snappade upp direkt vilket nivå vi hade, väldigt kunnig"
"Stor kunskap"

Deltagare

Genomförda kurser

Utbildare

 

Kurstillfällen

STOCKHOLM

 

Datum efter ö.k.

Aktiviteten Kista
Knarrarnäsvägen 7
>> Kurslokal

GÖTEBORG

Datum efter ö.k.

Aktiviteten Lindholmen
Lindholmspiren 5B
>> Kurslokal

MALMÖ

Kontakta oss så berättar vi mer.

HOS DIG

Du bestämmer tid och plats.

Pris och villkor

Kursfakta

2 dagar
Registrering från kl 8.30.
Kurs kl 9.00-16.45 båda dagar.

Pris

10.980 kr.
8.235 kr med grupprabatt.
7.330 kr med personlig rabatt.
Alla priser exkl moms.

Rabatter och erbjudanden

Ingår i pris

Luncher och förfriskningar
Dokumentation
Diplom

Öppet köp

Du har öppet köp i två veckor efter din bokning.

Pengarna tillbaka-garanti

Ditt beslut att delta på kursen är absolut riskfritt. Om du efter första halvdagen av kursen bestämmer dig för att kursen inte var rätt för dig, behöver du bara meddela utbildaren skriftligen och lämna in din dokumentation. Vi återbetalar kursavgiften. Du har inget att förlora.

Bokningsvillkor

Du har öppet köp i två veckor efter din bokning, därefter blir bokningen bindande för deltagarens företag. Vid avbokning senast tre veckor före kursstart, debiteras 20% av kursavgiften, vid avbokning två-tre veckor före kursstart debiteras 50% och därefter 100%. Ombokning är kostnadsfri fram till tre veckor före kursstart, därefter debiteras 20% fram till 3 dagar före kursstart. Därefter kan kursplats endast överlåtas till kollega. Ombokning kan ske max två gånger per kursplats. Kursplats kan alltid överlåtas till kollega. All av- och ombokning skall ske skriftligt.

Boka kurs

Kurslokal: Aktiviteten Kista

Aktiviteten Stockholm Kista är en den lokal vi använder för våra datorkurser. Beläget i Kista Entré, plan 2 i anslutning till Kista Galleria.

Aktiviteten Kista
Knarrarnäsgatan 7
164 40 Stockholm
08-410 600 80

>> Hemsida

T-bana

Blå linje från T-centralen (restid 17 min). Det tar ca 5 min att gå från T-bana Kista till Aktiviteten. När du stigit av ta utgången mot Kista galleria (bakåt i tågets färdriktning). Åk rulltrappa ner mot Gallerian, gå rakt fram och ta nästa rulltrappa ner ut från gallerian. Gå rakt över parkeringen. I den bortre delen av parkeringen, till vänster, finns en liten stig som leder ner till en tunnel. Gå igenom tunneln och ta sedan trapporna upp till Science Tower. Gå rakt igenom Science Tower och väl ute igen tar du vänster över gångbron. Kista Entré ligger till höger om dig. Ta höger inne i Entrén eller fråga i Receptionen efter Aktiviteten.

>> SL Reseplanerare

Bil

E4 eller E18 till Kista.

Parkering

Gästparkering vid Kista Entré. Priset är ca 20 kr per timma.

Vägbeskrivning - buss från Arlanda

Ta Flygbussarna från Arlanda. Ta "Brommalinjen" och gå av på hållplats Ärvingevägen i Kista. Promenera 350 meter enligt karta.

>> Flygbussarna

Kurslokal: Aktiviteten Göteborg

Belägen ca 7 min med buss från Centralstationen ute på piren bredvid Radisson hotellet.

Aktiviteten Lindholmen
Lindholmspiren 5B
417 56 Göteborg
031-22 06 10

>> Hemsida

Buss

Från hållplats Nordstan (vid Centralstationen) går buss 16 Eketrägatan (går var tredje minut i högtrafik). Gå av vid hållplats Lindholmen. Gå in i byggnaden Lindholmen Science Park. På höger sida i gågatan i huset hittar du en reception som hjälper dej vidare. Hela resan från centrala Göteborg tar ca 10 min.

>> Reseplanerare (Västtrafik)

Bil

Lindholmen Science Park ligger nära Göteborgs centrum. Från centralen till Lindholmen tar det ca 5-10 minuter med bil.

Parkering

Det finns flera avgiftsbelagda parkeringsplatser i området. Ring Aktiviteten tel 031 22 06 10 om du är osäker på vägen.

Corona-anpassade kurser

Har du som många andra tankar och funderingar kring att samlas i ett sällskap i dessa tider?

Vi följer aktuella rekommendationer så att vi kan mötas på ett tryggt sätt!

Normalt kommer vi hem till er med en skräddarsydd kurs som genomförs i uppdragsgivarens lokaler. Vi erbjuder även möjligheten att genomföra utbildningsinsatsen online/på distans för samtliga eller för ett mindre antal deltagare (tex de som känner sig lite krassliga). Ofta är det smidigast att deltagaren på distans då använder sin egen organisations digitala mötesplattform. Kontakta oss i god tid vid behov.

Vad gäller våra öppna kurser har vi och våra partners gjort en rad åtgärder för att minska smittspridningen.
✔ Möblerar luftigt & sprider ut alla deltagarna
✔ Hjälper till vid eventuell köbildning
✔ Torkar av & desinficerar utsatta gästytor
✔ Vi stannar hemma när vi har minsta sjukdomssymtom
✔ Ni stannar också hemma vid minsta sjukdomssymtom och erbjuds delta på distans om möjligt.

Kontakta oss gärna så hjälps vi tillsammans åt att skapa en trygg utbildningssituation för er!

 

Ta hem kursen

Många väljer att hålla denna uppskattade kurs internt för ett större antal medarbetare, vilket gör investeringen extra kostnadseffektiv

  • 100% relevant innehåll
  • Enkelt och effektivt
  • Professionellt stöd FÖRE – UNDER – EFTER
  • Lönsamt redan vid 5 till 6 deltagare

Lite om hur vi jobbar i bakgrunden så länge:

  • Vi arbetar endast med de bästa fristående konsulter (tex till skillnad från att ha anställda utbildare).
  • Kursupplägg och innehåll möjliggör för deltagaren att få med sig så mycket nyttig kunskap i ämnet som möjligt.
  • Men inte bara det, kunskapen ska vara direkt användbar och ge resultat i det dagliga arbetet. Vi använder ett uppskattat verktyg som underlättar denna inlärnings- och omvandlingsprocess.

Jag är jättenöjd med Conferators kurs och deras sätt att anpassa kursen till oss och våra behov och förutsättningar! Målet var att förbättra kundbemötandet i inkommande samtal och öka försäljningen. Utbildningen gav oss en vitaminkick och en mycket bra uppstart för vår strävan att öka försäljning på inkommande samtal.

Kursen gav oss även gemensamt språk o agenda vilket är viktigt för att befästa kunskaper och arbetssätt och hålla kursen vid liv. Tyvärr har vi ej de systemstöd vi skulle behöva för att kunna mäta mjuka mätetal tex på nöjda kunder och kvalitet i samtal. Däremot ser vi att försäljningen ökat. Vi har roligare samtal nu och vi har blivit bättre på att bemöta kund. Vi ger något tillbaks till kunden, inte bara lösa deras problem.

Ulrika Näsvall

Privatmarknadschef, VK Media

Fullständigt kursprogram

Dag 1

8.30
Registrering och kaffe
9.00-12.30 (inkl. paus)
WORD DEL 1 – ARBETA EFFEKTIVT MED SNYGGT RESULTAT

Så hittar du snabbaste sättet att utföra din uppgift i Word

  • Proffsigare dokument på kortare tid – kortkommandon, genvägar och funktioner
  • Lär dig skapa och skriva ut snygga dokument – formatering, sidlayout, utskriftsformat
  • Så skapar du inbjudningar, nyhetsbrev och skärmformulär/blanketter
  • Så arbetar du med tabeller, spalter och listor
  • Lär dig hantera bilder, grafer
  • Så drar du nytta av Word’s automatiska funktioner
WORD DEL 2 – AVANCERADE FUNKTIONER

Upptäck kraften i Word – stora dokument, massutskick och samarbete

  • Så förenklar och effektiviserar du din hantering av stora dokument med formatmallar, innehållsförteckning, noter, index m m
  • Så automatiserar du stora utskick – av mail, brev och etiketter
  • Att effektivt samarbeta med andra i Word
  • Felsökning – hur du snabbt åtgärdar situationer då Word inte beter sig som du vill
  • Tipslådan – de 10 smartaste tipsen i Word
ADOBE ACROBAT

Så skapar, skyddar och delar du PDF-dokument som alla kan läsa och lita på

  • Skapa PDF – från olika program och på olika sätt
  • Redigera PDF-dokument
  • Så skyddar du dina PDF-dokument
12.30-13.30
Lunch
13.30-16.45 (inkl. paus)
POWER POINT DEL 1 – PEDAGOGIK OCH ARBETSGÅNG

Så gör du snabbt proffsiga presentationer som engagerar och fängslar din publik

  • Pedagogik och Power Point – arbetsgång för skapandet av din presentation
  • Snabbversionen – hur snabbt ta fram en proffsig presentation?
  • Lär dig arbeta med mallar och andra tidsbesparande verktyg
  • Bildhantering – så komprimerar du bilder för att din fil ska bli mindre
  • Bortom punktlistor och textfyllda bilder – lär dig skapa presentationer som engagerar din publik
  • 10 vanliga orsaker till att budskapet i Power Pointpresentationer inte når fram – och hur du åtgärdar varje orsak
POWER POINT DEL 2 – LYFT DIN PRESENTATION TILL NÄSTA NIVÅ

Avancerade funktioner – så vässar du din presentation och ditt framförande!

  • Så väljer och utformar du en proffsig formatering
  • Arbeta med tabeller, bilder, grafer och data från Word, Excel och andra källor
  • Mer än bara OH-bilder – så vässar du presentationen med ljudeffekter, musik, video, animeringar, övergångar och hyperlänkar
  • Bildspelsteknik – så ”hoppar” du mellan bilder
  • Så tidssätter du din presentation
  • Lär dig verktygen för att lyckas med genomförandet
  • Proffsig presentation – känn dig bekväm med att använda din presentation
  • Tipslådan – de 10 smartaste tipsen i Power Point

Dag 2

8.30
Samling med kaffe
9.00-12.30 (inkl. paus)
EXCEL DEL 1 – EFFEKTIVITET I VARDAGEN

Upptäck de snabbaste sätten att utföra dagliga, tidskrävande uppgifter i Excel

  • Lär dig förstå och organisera kalkylmodeller, arbetsblad och arbetsböcker
  • Smarta formler och funktioner som underlättar beräkningar och sparar rejält med tid i vardagen
  • Hur du formaterar text och tal för att få snygga rapporter och utskrifter
  • Skapa snygga diagram för olika situationer
  • Hur hitta fel i en kalkylmodell?
EXCEL DEL 2 – AVANCERADE FUNKTIONER

Lär dig bemästra Excels avancerade funktioner

  • Planera, skapa och formatera avancerade kalkylbladsdiagram
  • Effektiv hantering av databaser och listor – så jämför, bearbetar och analyserar du stora mängder data med bl a Pivottabeller
  • Gruppredigera arbetsbok med 3D-formler
  • Statistik och andra praktiska funktioner, t ex OM och LETARAD
  • Tipslådan – de 10 smartaste tipsen i Excel
INTERNET

Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox och andra webbläsare – organisation av favoriter och andra smarta tips

  • Google – så får du bättre träffbild med avancerad sökning
  • Bildsökning
  • Ladda ner program som är användbara i jobbet (tex antivirus, zipfiler, skärmdumpar)
OUTLOOK DEL 1 – JOBBA SMARTARE

Ta kontroll över dina uppgifter, din kalender och din dagliga effektivitet!

  • Så anpassar du Outlook till dina behov – utseende och kategorier för olika arbetsuppgifter och yrkesgrupper
  • KALENDER – mer än möten och påminnelser
  • UPPGIFTER – så planerar, prioriterar och följer du upp
  • KONTAKTER – snabb uppdatering och gruppering
  • Bär med dig Outlook hela tiden – tips för frustrationsfri synkronisering till mobilen
12.30-13.30
Lunch
13.30-16.45 (inkl. paus)
OUTLOOK DEL 2 – EFFEKTIV E-POST

Så organiserar du din e-posthantering!

  • Hur agera på varje inkommande mail? – tumregler för när och hur läsa/kasta/lagra
  • Så organiserar du din e-post med egna mappar, sökmappar och favoritmappar
  • Så använder du regler, flaggor och färger på inkommande och utgående e-post och sparar massor av arbetstid
  • 7 kriterier som kännetecknar ett bra meddelande
  • Skydda dig själv mot skräppost
  • Tipslådan – de 10 smartaste tipsen i Outlook

Kundreferenser

Bra upplägg och lagom tempo. Många bra verktyg. Mycket kunnig utbildare och inger ett lugn i lärandet. Många små enkla knep i både tal och kroppsspråk. Proffsigt företag med goda värderingar.

Andreas Nilsson

Jag fick verktyg och nya synsätt för hur vi ska agera i olika situationer med kunder. Jag ger pedagogiken en 5a och lokal med förfriskningar en 4a.

Hanna, Valvet AB

Mina förväntningar om att få handledning gentemot “besvärliga kunder” infriades. Rekommenderar kursen och önskar det var fler dagar!

Charlotte Jerndahl, Valvet

Jag fick konkreta verktyg att använda i mitt dagliga arbete.

Ebba Bellander, Tobin Properties

Fick definitivt bra verktyg och större inblick his människor med problembeteende. Bra teori och att kunna ställa frågor. Övningar var bra sätt att aktivt testa funktion/användandet. Utbildaren var väldigt framåt och tydlig med väsentlig information. Även dokumentationen var bra med checklistor exempel på frågor att ställa och är bra för att kunna gå tillbaka. Jag är nöjd, får med mig mycket information i bagaget. Något kallt i rummet. Rekommenderar kursen!

Daniel Wallin, Teloteket

Jag fick verktyg och hur jag ska tänka när jag inte lyssnar eller blir arg på kunder. Jag tyckte allt var bra och rekommenderar kursen till andra

Nathalie Beniamin, Karolinska Universitetssjukhuset