Välj en sida

Företagsanpassade kurser i Bemötande och Kundservice

Skräddarsydda kurser för dig som vill förbättra ert bemötande eller kundservice
KURSERKUNSKAPSTIPS

Framgångsrik försäljning för innesäljare

Utvecklas som telefonsäljare – nå fler kunder och avslut

  • Fördelar och utmaningar med telefonen som säljredskap
  • Kundpsykologi – säljpsykologi
  • Att tala med trovärdighet och auktoritet

Skräddarsydd kurs

b

Diplom

Du bestämmer datum

Du bestämmer plats

Utvecklas som telefonsäljare – nå fler kunder och avslut

En skicklig innesäljare är företagets lönsammaste resurs. Att sälja på telefon är mycket effektivt. Ni når många kunder per dag – och en skicklig telefonsäljare når många avslut. Utbildningen ger er kunskaper och träning i att skapa framgångsrik kontakt med kunden genom telefon. Vi går igenom olika metoder för att hålla hög effektivitet i arbetet och hur ni skapar och bibehåller en hög motivation. Ni får även bl a träna på vinnande säljmetodik, kundpsykologi och olika sätt att skapa intresse, att kommunicera effektivt, sätt att inventera kundens behov, presentera era produkter/tjänster och driva mot avslut.

Utbildningen anpassas efter era behov och önskemål
Utbildningens längd: 1 till 3 dagar

Kontakta oss för offert
Telefon: 08-4418000
Mail: Internkurs@conferator.se

Utbildningsprogram – exempel

Fördelar och utmaningar med telefonen som säljredskap

Kundpsykologi - säljpsykologi

Att tala med trovärdighet och auktoritet

Telefon- och samtalteknik - hur lyckas du med varje samtal?

Retorikens grundstenar – och hur du använder dem som telefonsäljare

Att fånga och behålla kundens intresse

Avslutstekniker

Invändningshantering

Säljeffektivitet

Hur kan du formtoppa mentalt inför varje samtal?

Års erfarenhet

Deltagare

Genomförda kurser

Så tar du hem en av Sveriges bästa kurser - steg för steg

Fråga efter offert

Bolla kursbehov kostar inget...
beskriv kort ämnet, ca antal deltagare samt andra funderingar du har. Fyll i formuläret nedan eller maila internkurs-at-conferator.se

Ett kort samtal per telefon ...
...för att förstå ert upplevda behov av kunskap och träning. Vi bedömer om vi kan hjälpa er givet förutsättningarna.

Du får ett förslag med omfattning och prislapp
Offert med exempel på beprövat kursinnehåll.

 

Vi förbereder och anpassar

Om vi går vidare...
...får du våra stöddokument som kan hjälpa dig att avgränsa behov och mål med kursen men även planera för det praktiska runt en kurs.

Förstudie: Förberedande frågor
Vi sänder ut några frågor till deltagarna. Dels för att få in exempel, få höra individens egen uppfattning om "problem" samt dennes förmåga att hantera dessa. Dels för att få deltagaren att "logga in" på frågeställningarna.

Telefonsamtal mellan beställare och utbildare
Deltagarsvar tolkas av utbildare och diskuteras med dig som uppdragsgivare. Dessa sammanvägs med utbildningsinsatsens specifika mål. Detta ligger till grund för utformning av kursinnehållet.

En förberedande uppgift kan skickas ut till deltagarna om så beslutas

 

Själva kursen och efterarbete

Själva kursen
Det som bl a är viktigt är övningar samt i vissa fall diskussioner i gruppen under ledning av en erfaren coach.
* Kurs: kunskap, verktyg och övningar.
* Skapa individuell handlingsplan. Vad behöver jag träna på.
* Stöd och råd till ansvarig chef för att befästa ny kunskap och stötta nya vanor.

Deltagarna arbetar ...med gemensamma och individuella hemuppgifter där varje individ tränar på det som kommit fram.

Utvärdering och hur håller ni det ”vid liv”
Kvalitativ uppföljning av insatsen mot dess mål. Finns möjlighet till kvantitativ mätning som ligger i linje med insatsens mål behöver dessa bestämmas i god tid före kursstart.

Fördelar med beställa en internkurs från Conferator

Z

Enkelt, kostnadseffektivt och högre effekt

Redan vid 5-6 deltagare kan kostnaden per person vara lägre än motsvarande öppen utbildning.

Samtidigt blir effekten ofta avsevärt högre. Skälen är
1. vi fokuserar på det som är viktigt för just er
2. vi använder exempel från er verklighet
3. vi "värmer upp" deltagarna i förväg om ni vill
4. vi planerar redan i förarbetet för hur ni för in de nya kunskaperna i det dagliga arbetet.

 

Genomtänkt process och beprövade kursupplägg

Under många år har vi arbetat för att göra det enkelt för dig som kund att vara delaktig i din egen viktiga utbildningssatsning.

Vi arbetar för att göra er utveckling till något konkret, inspirerande och utvecklande. För att er utbildning ska ge resultat direkt i er verklighet – meningsfulla kunskaper som är lätta att ta till sig. För att ge er en injektion i er utveckling!

Mycket meriterade och engagerade utbildare

Utbildningsledare från Conferator har gedigen teoretisk kunskap och lång praktisk erfarenhet. De håller sig uppdaterade och vet vad som gäller i dagens privata och offentliga verksamhet. De kan förmedla insikter och kunskaper, men också beröra, inspirera och mana till eftertanke.

Ni möter alltid en initierad och intresserad utbildningsledare som kan och vill föra en utvecklande dialog kring vad som är viktigt för just er…

 

Jag vill veta mer

[formlift id=”3460″]