Kurser i bemötande och kundservice
Kurser och tips för dig som vill bli effektivare i din kommunikation med andra personer.“Målet med kursen är att bemästra verktygen för att kunna hantera arga människor. Genom mitt jobb kommer jag i kontakt med personer som är upprörda. Vi har bland annat gått igenom vilka olika personlighetsgrupper det finns. Genom gruppövningar har kursledaren gett oss de verktyg vi behöver. “
Tre sätt att bli bättre inom Kundservice och Bemötande
Vill du läsa våra tips, skräddarsy en kurs eller boka plats på en schemalagd utbildning?
Vi har öppna kurser i Stockholm och Göteborg. Eller så kommer vi hem till din enhet med våra pedagogiska utbildare och beprövade kurskoncept.
Skräddarsydda kurser
Tips för Bemötande
Kurser 2021 Kundbemötande
Öppna kurser (kan även skräddarsys) | Ort | Nästa kursdatum |
Bemöta besvärliga kunder >> | Stockholm | 10 november 2020 |
Hantera besvärliga människor >> | Stockholm | 21-22 april 2021 |
Företagsanpassade kurser – några fördelar
Enkelt, kostnadseffektivt och högre effekt
Redan vid 5-6 deltagare kan kostnaden per person vara lägre än motsvarande öppen utbildning.
Samtidigt blir effekten ofta avsevärt högre. Skälen är
1. vi fokuserar på det som är viktigt för just er
2. vi använder exempel från er verklighet
3. vi “värmer upp” deltagarna i förväg om ni vill
4. vi planerar redan i förarbetet för hur ni för in de nya kunskaperna i det dagliga arbetet.
Genomtänkt process och beprövade kursupplägg
Under många år har vi arbetat för att göra det enkelt för dig som kund att vara delaktig i din egen viktiga utbildningssatsning.
Att göra er utveckling till något konkret, inspirerande och utvecklande. Att ge er utbildning direkt i er verklighet – meningsfulla kunskaper som är lätta att ta till sig. En injektion för er utveckling!
Mycket meriterade och engagerade utbildare
Utbildningsledare från Conferator har gedigen teoretisk kunskap och lång praktisk erfarenhet. De håller sig uppdaterade och vet vad som gäller i dagens privata och offentliga verksamhet. De kan förmedla insikter och kunskaper, men också beröra, inspirera och mana till eftertanke.
Ni möter alltid en initierad och intresserad utbildningsledare som kan och vill föra en utvecklande dialog kring vad som är viktigt för just er…
9 steg som säkerställer att din internkurs ger önskat resultat
Vår översiktsbild “Conferatorkartan” ger er ett hum om vad som behövs för att en kursinsats ska bli lyckad.
Naturligtvis kan man ha olika ambitionsnivå i varje steg, men man bör alltid beakta alla 9 stegen för att er utbildning/föreläsning/seminarium inte ska bli förlorad tid och pengar. Vi kan ge er tips och stöd i alla stegen. Som uppdragsgivare får ni även våra lättanvända pedagogiska stödverktyg, bl a ”Guide – öka värdet av din kurs”. Det är ett enkelt utformat men kraftfullt verktyg som underlättar måldefiniering och planering av en lyckad utbildning.
Öppna kurser Bemötande och Kundservice
Bemöta besvärliga kunder
Stärk dig själv och höj kvaliteten i kundkontakten
- Bli säker i dig själv i obekväma situationer
- Lär dig bemästra positiv påverkan
- Lär dig att lugnt och professionellt bemöta kunder som är manipulativa, arroganta, aggressiva mm
Stockholm
Datum efter ö.k.
Göteborg
Datum efter ö.k.
Hantera besvärliga människor
Strategier och verktyg för att hantera besvärliga beteenden
- Förstå besvärliga människor och beteenden
- Säga ifrån, sätta gränser och få motparten att medge sina brister
- Skapa ett gott samarbetsklimat
Stockholm
Datum efter ö.k.
Företagsanpassade kurser Bemötande och Kundservice
Professionell kundservice
- Därför upplevs din kundservice ännu bättre när du även säljer
- Därför VILL kunden köpa mer
- Gör försäljning till en del av din kundservice
Professionell kundservice och merförsäljning
- Därför upplevs din kundservice ännu bättre när du även säljer
- Därför VILL kunden köpa mer
- Gör försäljning till en del av din kundservice
Bemöta besvärliga kunder
- Att identifiera och förstå olika kund- och personlighetstyper
- Så bemöter du besvärliga kunder – steg för steg
- Olika sätt att lugna ner arga kunder och att skapa förtroende
Konflikthantering
- Olika konflikttyper och hur de fungerar
- Olika personlighetsstyper och hur de reagerar
- Lär dig hantera konflikter – steg för steg – körschema
Kunskapstips Kundbemötande
3 enkla sätt att argumentera
Gnäll, ilska och manipulation.
Bortförklaringar, likgiltighet och bufflighet.
Ibland möter vi människor som vi upplever besvärliga.
10 tips för att hantera beteenden
Gnäll, ilska och manipulation.
Bortförklaringar, likgiltighet och bufflighet.
Ibland möter vi människor som vi upplever besvärliga.
10 steg för att hantera arga kunder
Aggressioner, oförskämdheter och påhopp. Ibland helt utan anledning. Är det delar av vardagen på ditt jobb?
Arga kunder kan vara en av de mest utmanande aspekterna i arbetslivet. Oavsett om du blir konfronterad ansikte mot ansikte eller över telefon,
5 tips för att ge dina kunder ett starkt första intryck
”Du får aldrig en andra chans att göra ett första intryck.”
En klyscha? Kanske, men du har en tung uppförsbacke om det första du gör är att stöta bort kunden. Ofta sker det till och med utan att vi själva inser det.
De 13 värsta sakerna att säga till dina kunder
Det finns många saker saker du kan säga till dina kunder som uppfattas som kränkande eller provocerande. Dessa ord och fraser förstör kundens upplevelse direkt. Ofta säger vi dem utan blekaste aning om hur de påverkar kunderna.
Kundcase
Det är så fantastiskt att vara kund till er
“Själva utbildningen är ju långt ifrån den enda kostnaden. All arbetstid som investeras i samband med kurser är en minst lika stor kostnad. Vi vill självklart ha en bra utbildning, men även att det ska nå en önskad effekt. En sådan effekt är att få rätt stöd före, under och efter utbildningen för att känna sig tryggare med sina arbetsuppgifter och sin roll. Att lärarna också har dokumenterad förmåga att möta olika deltagares konkreta frågor kopplat till sin vardag är viktigt. Något som samtliga era lärare visade prov på!”
Marie Swedh, utbildningssamordnare för sex energibolag i Gävleregionen. Utbildningar i Office samt kundservice.
Vad vinner du på nöjda kunder?
Peter Alvendal, Senior partner
“Jättebra! Blev en väldigt bra utbildningsdag. Precis det vi önskade och behövde för att bättre kunna hantera situationer där vi upplever beteendet som besvärligt.
Det var en mycket bra föredragshållare. Inte bara bra på kunskap och tekniker, han var även rolig och bra på att berätta så man förstår. Det blev aldrig tråkigt! Utbildaren hade också väldigt bra exempel som underlättade inlärningen.
Vi fick många konkreta råd och tips att hantera situationer där vi upplever beteendet som besvärligt. Vi pratade i vår ledningsgrupp och var överens om att kursdagen var mycket värdefull. Det var flera som sa att de redan använt en del av det vi lärde oss. Tex ställa öppna frågor. Vi planerar nu för hur vi ska jobba vidare i respektive enhet.”