Välj en sida

Kurser i bemötande och kundservice

Kurser och tips för dig som vill bli effektivare i din kommunikation med andra personer.

Varför välja oss?

Z

Resultat

Efter en kurs med oss når du nya resultat

Inspirerande utbildare

Kunniga specialister förstår dina behov.
|

Lyriska deltagare och uppdragsgivare

Deltagarbetyget pendlar mellan 4,5 och 5,0.

Motiverade medarbetare

Vi brinner för din utveckling.

“Målet med kursen är att bemästra verktygen för att kunna hantera arga människor. Genom mitt jobb kommer jag i kontakt med personer som är upprörda. Vi har bland annat gått igenom vilka olika personlighetsgrupper det finns. Genom gruppövningar har kursledaren gett oss de verktyg vi behöver. “

Anton Svensson

projektledare, Green Extreme

Tre sätt att bli bättre inom Kundservice och Bemötande

Vill du läsa våra tips, skräddarsy en kurs eller boka plats på en schemalagd utbildning?
Vi har öppna kurser i Stockholm och Göteborg. Eller så kommer vi hem till din enhet med våra pedagogiska utbildare och beprövade kurskoncept.

Företagsanpassade kurser – några fördelar

Z

Enkelt, kostnadseffektivt och högre effekt

Redan vid 5-6 deltagare kan kostnaden per person vara lägre än motsvarande öppen utbildning.

Samtidigt blir effekten ofta avsevärt högre. Skälen är
1. vi fokuserar på det som är viktigt för just er
2. vi använder exempel från er verklighet
3. vi “värmer upp” deltagarna i förväg om ni vill
4. vi planerar redan i förarbetet för hur ni för in de nya kunskaperna i det dagliga arbetet.

 

Genomtänkt process och beprövade kursupplägg

Under många år har vi arbetat för att göra det enkelt för dig som kund att vara delaktig i din egen viktiga utbildningssatsning.

Att göra er utveckling till något konkret, inspirerande och utvecklande. Att ge er utbildning direkt i er verklighet – meningsfulla kunskaper som är lätta att ta till sig. En injektion för er utveckling!

Mycket meriterade och engagerade utbildare

Utbildningsledare från Conferator har gedigen teoretisk kunskap och lång praktisk erfarenhet. De håller sig uppdaterade och vet vad som gäller i dagens privata och offentliga verksamhet. De kan förmedla insikter och kunskaper, men också beröra, inspirera och mana till eftertanke.

Ni möter alltid en initierad och intresserad utbildningsledare som kan och vill föra en utvecklande dialog kring vad som är viktigt för just er…

 

9 steg som säkerställer att din internkurs ger önskat resultat

Vår översiktsbild “Conferatorkartan” ger er ett hum om vad som behövs för att en kursinsats ska bli lyckad.

Naturligtvis kan man ha olika ambitionsnivå i varje steg, men man bör alltid beakta alla 9 stegen för att er utbildning/föreläsning/seminarium inte ska bli förlorad tid och pengar. Vi kan ge er tips och stöd i alla stegen. Som uppdragsgivare får ni även våra lättanvända pedagogiska stödverktyg, bl a ”Guide – öka värdet av din kurs”. Det är ett enkelt utformat men kraftfullt verktyg som underlättar måldefiniering och planering av en lyckad utbildning.

 

Öppna kurser Bemötande och Kundservice

Bemöta besvärliga kunder

Stärk dig själv och höj kvaliteten i kundkontakten

  • Bli säker i dig själv i obekväma situationer
  • Lär dig bemästra positiv påverkan
  • Lär dig att lugnt och professionellt bemöta kunder som är manipulativa, arroganta, aggressiva mm

Göteborg

5 maj 2020

Stockholm

19 maj 2020

Hantera besvärliga människor

Strategier och verktyg för att hantera besvärliga beteenden

  • Förstå besvärliga människor och beteenden
  • Säga ifrån, sätta gränser och få motparten att medge sina brister
  • Skapa ett gott samarbetsklimat

Stockholm

19-20 maj 2020

Företagsanpassade kurser Bemötande och Kundservice

Professionell kundservice

Professionell kundservice

  • Därför upplevs din kundservice ännu bättre när du även säljer
  • Därför VILL kunden köpa mer
  • Gör försäljning till en del av din kundservice
läs mer
Bemöta besvärliga kunder

Bemöta besvärliga kunder

  • Att identifiera och förstå olika kund- och personlighetstyper
  • Så bemöter du besvärliga kunder – steg för steg
  • Olika sätt att lugna ner arga kunder och att skapa förtroende
läs mer
Konflikthantering

Konflikthantering

  • Olika konflikttyper och hur de fungerar
  • Olika personlighetsstyper och hur de reagerar
  • Lär dig hantera konflikter – steg för steg – körschema
läs mer

Kunskapstips Kundbemötande

10 steg för att hantera arga kunder

10 steg för att hantera arga kunder

Aggressioner, oförskämdheter och påhopp. Ibland helt utan anledning. Är det delar av vardagen på ditt jobb?

Arga kunder kan vara en av de mest utmanande aspekterna i arbetslivet. Oavsett om du blir konfronterad ansikte mot ansikte eller över telefon,

läs mer
De 13 värsta sakerna att säga till dina kunder

De 13 värsta sakerna att säga till dina kunder

Det finns många saker saker du kan säga till dina kunder som uppfattas som kränkande eller provocerande. Dessa ord och fraser förstör kundens upplevelse direkt. Ofta säger vi dem utan blekaste aning om hur de påverkar kunderna.

läs mer

Kundcase

Det är så fantastiskt att vara kund till er

“Själva utbildningen är ju långt ifrån den enda kostnaden. All arbetstid som investeras i samband med kurser är en minst lika stor kostnad. Vi vill självklart ha en bra utbildning, men även att det ska nå en önskad effekt. En sådan effekt är att få rätt stöd före, under och efter utbildningen för att känna sig tryggare med sina arbetsuppgifter och sin roll. Att lärarna också har dokumenterad förmåga att möta olika deltagares konkreta frågor kopplat till sin vardag är viktigt. Något som samtliga era lärare visade prov på!”

Marie Swedh, utbildningssamordnare för sex energibolag i Gävleregionen. Utbildningar i Office samt kundservice.

Vad vinner du på nöjda kunder?

Med dagens höga krav på tillgänglighet och bemötande är din service avgörande för kundens förtroende för dig och din organisation. Ditt sätt att välkomna en kund, lösa ett kundproblem eller “bara” guida en besökare rätt är centralt både för hur det aktuella mötet avlöper men även för att bygga en långsiktig positiv relation.
Konsten att bygga mikrorelationer med kunden ger utrymme såväl för att positivt hantera svårare ärenden som för att proaktivt föra in nya förslag och styra samtalen.. Vare sig det gäller grundläggande kundservice eller kundbemötande med komponenter som klagomålshantering, konflikthantering, engelska, merförsäljning eller effektivare samtalsteknik mm har vi lång erfarenhet och utbildare i toppklass.
Våra kunder möter oss på våra öppna kurser eller så kommer vi hem till er med ett skräddarsytt upplägg.

Peter Alvendal, Senior partner

“Jättebra! Blev en väldigt bra utbildningsdag. Precis det vi önskade och behövde för att bättre kunna hantera situationer där vi upplever beteendet som besvärligt.
Det var en mycket bra föredragshållare. Inte bara bra på kunskap och tekniker, han var även rolig och bra på att berätta så man förstår. Det blev aldrig tråkigt! Utbildaren hade också väldigt bra exempel som underlättade inlärningen.
Vi fick många konkreta råd och tips att hantera situationer där vi upplever beteendet som besvärligt. Vi pratade i vår ledningsgrupp och var överens om att kursdagen var mycket värdefull. Det var flera som sa att de redan använt en del av det vi lärde oss. Tex ställa öppna frågor. Vi planerar nu för hur vi ska jobba vidare i respektive enhet.”

Johan Stock

Förvaltningschef, Sigtuna miljö- och hälsoskyddskontor, (Beställare 1 heldag anpassad kurs: Besvärliga samtal och kundbemötande för myndighetsutövare)